PÁLYÁZATI FELHÍVÁS a gyalogjárdák 2016. évi lakossági kezdeményezésű felújításához
Publikálás dátuma: | 2016. április 5. |
Közzétevő: | Városgazdálkodási Főosztály |
Érvényessége: |
2016. április 1. (péntek) -
2016. július 31. (vasárnap)
|
Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat pályázatot hirdet az önkormányzat tulajdonában álló gyalogjárdák és gépkocsi behajtók felújítására, a járdaszakaszok mentén lévő ingatlanok tulajdonosainak önkéntes hozzájárulásával.
1) A pályázat célja
A pályázat elsődleges célja az, hogy az Önkormányzat az idei évben a járdafelújításokra szánt keretösszegből – a lakosság ill. az egyes szervezetek önerős befizetéseivel kiegészítve – végezhesse el a rossz műszaki állapotban lévő szakaszok teljes felújítását.
2) A pályázók köre, önerő mértéke
A pályázaton részt vehetnek a felújítandó járdaszakasz mentén lévő ingatlanok (lakóingatlanok, telkek stb.) tulajdonosai, valamint képviselőik abban az esetben, ha az ingatlan előtti közterület tulajdonosa a XV. kerületi Önkormányzat.
Pályázatot nyújthatnak be:
– magánszemélyek (kizárólagos saját tulajdon ill. osztatlan közös tulajdon esetében);
– társasházak, lakásszövetkezetek (a lakossági közgyűlések döntése nyomán);
– nonprofit szervezetek (egyházak, alapítványok, egyesületek stb.);
– gazdasági társaságok;
A pályázaton résztvevő magánszemélynek és szervezeteknek az illetékes Bizottság döntése után, a felújítási munkálatok megkezdése előtt kell pályázati önrészt fizetniük, melynek összege 2016-ban:
1000 Ft/négyzetméter egységesen.
3) A lakossági igények előterjesztésének módja, határideje
A felújítási igényeket a jelen felhívás mellékletét képező Pályázati adatlap kitöltésével, és határidőn belül történő benyújtásával kell előterjeszteni.
Az igényeket – a rendelkezésre álló keretösszeg erejéig – folyamatosan fogadja be a Polgármesteri Hivatal.
Ingatlanonként 1 db Pályázati adatlap kitöltése szükséges.
Társasházak és lakásszövetkezetek esetében közgyűlési határozat szükséges, melyben a lakóközösségek vállalják jelen pályázati adatlapon közölt lakossági önrész egyösszegű befizetését.
A pályázókra eső önrészt a Polgármesteri Hivatal írásbeli értesítését követően – a munkálatok megkezdése előtt – egy összegben kell befizetni!
/Lásd: Pályázati adatlap 4) pontja – Nyilatkozat rész/
Pályázat benyújtásának határideje:
2016. április hónaptól folyamatosan, a költségvetési keret kimerüléséig, de legkésőbb 2016. november 10-ig.
Benyújtás helye:
Személyesen: |
Budapest Főváros XV. kerületi Polgármesteri Hivatal |
Postán: |
Budapest Főváros XV. kerületi Polgármesteri Hivatal |
Elektronikusan: |
A Pályázati adatlapokat a szükséges mellékletekkel együtt egy példányban kell benyújtani.
3) A pályázatok értékelési szempontjai, döntéshozatal
A pályázatokat a Képviselő-testület Városüzemeltetési, Intézményműködtetési, Köztisztasági és Közrendvédelmi Bizottság bírálja el.
Elbírálás határideje: A VK Bizottság munkarendjéhez igazodva a Pályázati adatlapok elbírálása a soron következő ülésen várható, amennyiben a Pályázati adatlap az adott hónap 5. napjáig beérkezik a Polgármesteri Hivatalhoz. Az ezt követő napokon benyújtott adatlapok elbírálása a következő hónapban, 60 napon belül várható.
Értesítés határideje a pályázók felé: Az elbírálást követően 15 munkanapon belül.
Az elbírálásnál csak azok a lakossági igények teljesíthetők, amelyeknél a megjelölt járdaszakasz a XV. kerületi Önkormányzat tulajdonában és üzemeltetésében van, és a felújítást a gyalogjárda, valamint a gépkocsi behajtó szakasza műszaki szempontból indokolttá teszi.
A fentiek értelmében javasolt, hogy a pályázók előzetesen érdeklődjenek a Polgármesteri Hivatal munkatársainál az érintett szakaszok tulajdoni viszonyairól az alábbi elérhetőségeken:
Telefonszám: (06) 1 305 – 3238
E-mail: varosuzemeltetes@bpxv.hu
A műszaki állapot felmérése a Pályázati adatlapok benyújtását követően helyszíni szemle keretében történik.
Az elbírálásnál előnyt élveznek:
– önkormányzati, vagy egyéb közintézmények szomszédságában lévő járdaszakaszok;
– városkép javítása szempontjából indokolt felújítások;
– túljelentkezés esetén előnyt élveznek a rosszabb műszaki állapotban lévő járdaszakaszok.
Érvénytelen a pályázat:
– amennyiben az érintett járdaszakasz nem a XV. kerületi Önkormányzat tulajdonát képezi (pl: magánút, vagy a Fővárosi Önkormányzat tulajdona stb.)
– amennyiben a Pályázati adatlap hiányosan került kitöltésre, ill. nem csatolják az előírt mellékleteket, és a tapasztalt hiányosságokat a hiánypótlási felhívásban megjelölt határidőn belül nem pótolják;
(Ilyen hiányosság lehet például a tulajdonosok aláírásának elmaradása, ill. lakóközösségek esetében a közgyűlési határozatok elmaradása stb.)
– a Bizottság által nem támogatható továbbá a pályázat, ha az érintett járdaszakasz műszakilag megfelelő állapotban van;
4) Értesítés a lakossági önrész teljesítésének módjáról
A pályázati adatlapokon a pályázóknak vállalniuk kell, hogy a rájuk eső önrészt egy összegben, a munkálatok megkezdése előtt az Önkormányzat részére befizetik.
Az önrész kiszámításának alapját képező szakaszhossz és szélesség értékét az Önkormányzat munkatársai a felmérés során állapítják meg, melyről a pályázót értesítik.
A saroktelek több érintett szakasza esetén csak a postacím felé eső szakasz után kell önrészt fizetni. Amennyiben csak az egyik szakasz felújítása indokolt, a lakossági önrész az alapján kerül megállapításra.
(Lásd: Pályázati adatlap 1) pontja)
A Bizottság döntéséről írásban tájékoztatjuk a pályázókat, ill. csekket küldünk, melyen be kell fizetni az értesítőben megjelölt pályázati önerő összegét.
A csekk befizetésével a Pályázó tudomásul veszi az Önkormányzat által megállapított műszaki paramétereket (szélesség, hosszúság, négyzetméter) és elfogadja az Önkormányzat által megbízott kivitelezőt.
5) Kivitelezés módja
A járdaszakaszok felújításának kivitelezését minden esetben a XV. kerületi Önkormányzat által megbízott RÉPSZOLG Nonprofit Kft. fogja elvégezni. A munkálatok befejezési határidejét az Önkormányzat szerződésben határozza meg.
A kivitelezések tényét a Polgármesteri Hivatal munkatársai műszaki átadás-átvétel keretében ellenőrzik.