Menu

Szálláshely üzemeltetés bejelentése

A kereskedelmi szálláshely üzemeltetéséről szóló bejelentést Budapesten a szálláshely fekvése szerint illetékes kerületi önkormányzat jegyzőjénél kell benyújtani.

A bejelentés benyújtásának módja

A bejelentéshez a jogszabályban előírt adattartalmú formanyomtatvány készült, melynek használata javasolt.

A bejelentés postai vagy elektronikus úton továbbá a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán nyújtható be. Írásbelinek nem minősülő elektronikus kapcsolat (pl. e-mail) útján a bejelentés – mivel a teljes bizonyító erejű aláírást nem tartalmazza – nem tehető meg.

A csatolandó okmányokat  a formanyomtatvány ismerteti.

A bejelentés illetékmentes.

Ügyintézési határidő

A bejelentést követően a tevékenység azonnal végezhető (ha szükséges, a szálláshely üzemeltetője az átvételi elismervénnyel, a postai feladóvevénnyel vagy az elektronikus feladási igazolással tudja igazolni a bejelentés megtörténtét).

A jegyző a szabályszerű bejelentésről 8 napon belül igazolást ad ki.

Adatváltozás, tevékenység megszűnése

A tevékenység adatainak változását vagy a szálláshely megszűnését az üzemeltető köteles haladéktalanul, írásban bejelenteni a jegyzőnek.  Ezek a bejelentések is illetékmentesek.