Menu

Pályázat egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek 2018. évi programjainak feladatalapú támogatásáról

Publikálás dátuma: 2018. március 28.
Érvényessége:
2018. március 28. (szerda) -
2018. április 20. (péntek)

Budapest Főváros XV. kerület Önkormányzata pályázatot hirdet pénzügyi támogatás elnyerésére a 9/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet felhatalmazása alapján.

  1. Pályázhatnak: az Önkormányzat területén ingatlanhoz kötött székhellyel, önálló képviseleti szervvel rendelkező egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek (továbbiakban: egyházak), amelyeket a 9/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet hatályba lépése előtt legalább 15 évvel hoztak létre, a nyilvántartásba vétellel megegyező folyamatos hitéletet folytatnak.
  2. A pályázat célja: az Önkormányzat területén működő egyházak társadalmi szerepvállalásának segítése, növelése, az Önkormányzattal való partneri kapcsolat előmozdítása.
  3. Támogatásban részesíthető az egyház:
  4. a) gyermekek, családok üdültetésére, táboroztatására irányuló,
  5. b) kulturális és közművelődési,
  6. c) nevelési-oktatási,
  7. d) ifjúsági, sport,
  8. e) szociális-egészségügyi,
  9. f) karitatív

tevékenysége és ezen tevékenységekhez közvetlenül kapcsolódó működése.

  1.  A pályázatot 1 eredeti példányban kell benyújtani. A pályázathoz csatolni kell:
  • az Önkormányzat területén működő egyház nevét, címét, főbb adatait, ill. egyház képviselőjének nevét, címét, elérhetőségeit tartalmazó „Pályázat feladatalapú támogatás elnyerésére” című pályázati adatlapot,
  • a pályázó létesítő okiratát, a nyilvántartásba vételét igazoló iratot, a képviselő nevét,
  • Rövid szöveges leírást, amely tartalmazza: az igényelt támogatás Áfát is tartalmazó összegét, a támogatandó cél, tevékenység pontos meghatározását, a megvalósítás időpontját vagy határidejét, a támogatandó célhoz, tevékenységhez, programhoz kapcsolódó költségvetést, a bevételek és kiadások bemutatását, a megvalósításért felelős személy/személyek nevét,
  • NYILATKOZAT a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény szerinti összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról, vagy hiányáról,
  • KÖZZÉTÉTELI KÉRELEM a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 8. § (1) bekezdés szerinti érintettségéről. Csak érintettség fennállása esetén töltendő ki!
  • Nyilatkozatot azonnali beszedési megbízás (inkasszó) engedélyezéséről az esetleges visszafizetési kötelezettség előírása esetére,
  • nyilatkozatot vagy igazolást köztartozás mentességről (NAV adózói adatbázis),
  • nyilatkozatot arról, hogy nem áll az egyház a megszűntetésére irányuló eljárás alatt,
  • nyilatkozatot arról, hogy nem áll fenn az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 48/B. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség,
  • nyilatkozatot az Áfa levonása iránti igényről.
  1. Pályázati úton szétosztható keretösszeg: 10.000.000,- Ft a 6/2018.(II.28.) önkormányzati rendelet alapján.
  2.  A pályázat benyújtására vonatkozó eljárási szabályokra és az elnyert támogatással történő elszámolásra az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek részére nyújtható támogatásokról szóló 9/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet 10. §-a valamint a 13. § és 16. § -ai, valamint az Önkormányzat által nyújtott pénzbeli támogatásokról szóló 6/2017. (III.1.) önkormányzati rendelet az irányadóak. A támogatásban részesülő pályázó a támogatás összegének felhasználásáról az Önkormányzattal kötött támogatási szerződésben meghatározott határidőig köteles elszámolni.
  3. Az elnyert összeg felhasználását a megkötött támogatási szerződésben foglaltak szerinti elszámolási kötelezettség terheli.
  4. A pályázat benyújtásának határideje: 2018. április 20. péntek 11.00 óra
  5. A pályázat benyújtásának módja

A pályázatot borítékban a Polgármesternek címezve a Polgármesteri Kabineten (1153 Budapest Bocskai u. 1-3.)  lehet leadni.

A borítékon fel kell tüntetni: „Egyházi feladatalapú pályázat 2018.” !

Egy szervezet, különböző kategóriákban illetve több tevékenységre irányulóan is beadhat pályázatot. Ebben az esetben minden pályázatot külön borítékban kell elhelyezni. Az egyház által benyújtott legfeljebb két pályázat részesülhet támogatásban, amely esetben a 2018. évben az adott egyház ingatlan karbantartására, felújítására vagy beruházásra fordítható további pénzbeli támogatásban nem részesülhet!

Hiányosan benyújtott pályázat esetén a hiánypótlási felhívás kézhezvételétől számított 8 napon belül a megjelölt hiányosságokat pótolni kell, ennek elmaradása esetén a pályázat elutasításra kerül.

  1. A pályázatok elbírálása

A pályázatok elbírálására a pályázat benyújtási határidő lejártát követő 30 napon belül sor kerül.

A pályázatok elbírálásánál a támogatás megítélésénél előnyt élveznek azok, amelyek más forrást is felmutatnak a megvalósításhoz!

  1. Értesítés a pályázat eredményéről

A nyertes pályázók névsora – a döntést követően 30 napon belül – az Önkormányzat honlapján lesz közzétéve. Az eredményhirdetést követően az Önkormányzat megállapodást köt a nyertes pályázókkal. A megállapodás tervezete az Önkormányzat honlapján megtekinthető.

  1. A pályázattal kapcsolatban további felvilágosítás Hudák Tamás polgármesteri, egyházi referenstől kérhető a 06-1/305-3186-es telefonszámon és a hudak.tamas@bpxv.hu e-mail címen.

Hajdu László
polgármester

Az Önkormányzat honlapjáról ( bpxv.hu ) letölthető dokumentumok:

Pályázati adatlap 2018

Nyilatkozat a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény  szerinti összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról, vagy hiányáról

Közzétételi kérelem a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény  8. § (1) bekezdés szerinti érintettségéről

A közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (tájékoztatásul)

„Nyilatkozatok” nyomtatvány