Önkormányzati tulajdonú bérlakásban székhely/telephely létesítése
A bérlő írásbeli kérelmére a bérbeadó hozzájárulásával székhelyet vagy telephelyet létesíthet a bérlő vagy bérlőtárs saját jogán vagy gazdasági társaság tagjaként. Bérlőtársak esetében a bérlőtárs hozzájáruló nyilatkozata is szükséges. A bérbeadó hozzájárulása nem mentesít az egyéb jogszabályokon alapuló engedélyek beszerzése alól. A székhely vagy telephely létesítéséhez kiadott hozzájárulás a lakásbérleti szerződés megszűnése napján hatályát veszti. A kérelemben fel kell tüntetni a vállalkozási formát, valamint a vállalkozás tevékenységi köreit.
Lakás egészének nem lakás céljára (székhely, telephely) történő használatához tulajdonosi hozzájárulás nem adható.
A székhely/telephely létesítéséhez szükséges bérbeadói hozzájárulás megadásáról, vagy megtagadásáról a polgármester dönt.
A benyújtott kérelem és a kérelemhez kötelezően csatolandó iratok, igazolások alapján a döntésről a kérelmező vagy meghatalmazottja írásban kap értesítést, „Tulajdonosi Nyilatkozat” formájában.
A kérelem benyújtása:
Kérelmet formanyomtatványon lehet benyújtani egy példányban, személyesen a Népjóléti és Intézményfelügyeleti Főosztály/Lakásosztályán. Kérelemnyomtatvány beszerezhető a Lakásosztályon valamint letölthető az Önkormányzat honlapjáról.
A kérelemhez kötelezően csatolandó iratok, igazolások:
- Hiteles másolat a lakásbérleti szerződésről (beszerezhető: Palota Holding Zrt.);
- Lakbérigazolás (beszerezhető: Palota Holding Zrt.);
- Közüzemi nullás igazolások (ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt., Fővárosi Gázművek Zrt., Díjbeszedő Holding Zrt., FŐTÁV Zrt., DHK Hátralékkezelő és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. igazolásai, stb.). Tartozás esetén részletfizetési megállapodás + időarányos teljesítés igazolása (befizetéseket igazoló pénztárbizonylat vagy csekk);
- Nyilatkozat ZÁRT ÜLÉSRŐL (formanyomtatvány),
- A bérlő és a bérlővel együtt lakó személy(ek) személyi igazolvány és lakcímkártya másolata, melyen szerepel az igazolvány tulajdonosának a személyes adatkezeléshez történő hozzájárulása;
- Születési anyakönyvi kivonat másolata (ha a kiskorú gyermek nem rendelkezik személyi igazolvánnyal);
- Vállalkozásra vonatkozó dokumentum (cégbejegyzés, egyéni vállalkozói igazolvány).
- Jelen kérelem benyújtására vonatkozó meghatalmazás esetén, alakszerű meghatalmazás (formanyomtatvány).
(A formanyomtatványok beszerezhetők: Lakásosztály – 1156 Budapest, Száraznád utca 4-6. vagy letölthetők az önkormányzat honlapjáról.)
Ügyfélfogadás:
Hétfő: 13.30 – 18.00 óráig
Szerda: 08.00 – 16.30 óráig
Péntek: 08.00 – 11.30 óráig
(Ebédidő: 12.00 – 12.30 óráig)
Ügyintézési határidő: Az előírt formátumú kérelem és mellékletei hiánytalan benyújtását követő 30 nap (a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény alapján a határidő indokolt esetben – pl.: hiánypótlás – egy alkalommal további 30 nappal meghosszabbítható).