Bérleti jogviszony megszüntetése közös megegyezéssel – pénzbeli térítés ellenében
A bérbeadó és a bérlő közös megegyezéssel megszüntethetik a bérleti szerződést úgy, hogy a bérbeadó a bérlőnek pénzbeli térítést fizet.
A bérleti szerződés megszüntetésére vonatkozó bérlői ajánlat elfogadása nem kötelező az Önkormányzatra nézve.
Feltétel, hogy a bérlő érvényes és hatályos (fel nem mondott és le nem járt) bérleti szerződéssel rendelkezzen. Amennyiben a bérlő a lakásbérleti jogviszonyt pénzbeli térítés ellenében kívánja megszüntetni, a bérlő az Önkormányzattal szemben 5 évig elhelyezési igényt nem támaszthat. A pénzbeli térítés mértéke a lakásbérleti jogviszony megszűntetésével érintett lakás forgalmi értékének 30 %-a, mely mértéktől az Egészségügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Bizottság eltérhet. A térítés összegéből a bérbeadó levonja a lakást terhelő bérleti díjhátralékot és annak törvényes mértékű késedelmi kamatát, valamint a bérlőt terhelő, el nem végzett feladatok ellenértékét.
A megállapodás létrejötte esetén kerül sor a bérleti jogviszony közös megegyezéssel történő megszüntetésének konkrét időpontjának meghatározására. A bérleti jogviszony megszűnéséig, illetve a lakás üres, tehermentes leadásáig a bérlőnek a bérleti díjat fizetnie kell.
A lakásfelajánló köteles a megállapodásban meghatározott határidőig kiköltözni, és a lakást üres, tehermentes állapotban a vagyonkezelő (Palota Holding Zrt.) birtokába visszaadni.
A térítés a lakás átadás – átvételi jegyzőkönyv aláírása, illetve a lakásban lakó összes személy kijelentkezésének igazolása után fizethető ki.
A benyújtott kérelem és a kérelemhez kötelezően csatolandó iratok, igazolások valamint az értékbecslés alapján a Népjóléti és Intézményfelügyeleti Főosztály/Lakásosztály előkészíti döntéshozatalra a bérbeadói jogokat gyakorló Egészségügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Bizottság részére.
A Bizottság döntéséről a kérelmező írásban értesítést kap.
A kérelem benyújtása
Kérelmet formanyomtatványon lehet benyújtani egy példányban, személyesen a Népjóléti és Intézményfelügyeleti Főosztály Lakásosztályán. Kérelemnyomtatvány beszerezhető a Lakásosztályon valamint letölthető az Önkormányzat honlapjáról.
A kérelemhez kötelezően csatolandó iratok, igazolások:
- Hiteles másolat a lakásbérleti szerződésről (beszerezhető: Palota Holding Zrt.);
- Lakbérigazolás (beszerezhető: Palota Holding Zrt.);
- Közüzemi nullás igazolások (ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt., Fővárosi Gázművek Zrt., Díjbeszedő Holding Zrt., FŐTÁV Zrt., DHK Hátralékkezelő és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. igazolásai, stb.). Tartozás esetén részletfizetési megállapodás + időarányos teljesítés igazolása (befizetéseket igazoló pénztárbizonylat vagy csekk);
- Nyilatkozat ZÁRT ÜLÉSRŐL (formanyomtatvány),
- A bérlő és a bérlővel együtt lakó személy(ek) személyi igazolvány és lakcímkártya másolata, melyen szerepel az igazolvány tulajdonosának a személyes adatkezeléshez történő hozzájárulása;
- Születési anyakönyvi kivonat másolata (ha a kiskorú gyermek nem rendelkezik személyi igazolvánnyal);
- Jelen kérelem benyújtására vonatkozó meghatalmazás esetén, alakszerű meghatalmazás (formanyomtatvány).
(A formanyomtatványok beszerezhetők: Lakásosztály – 1156 Budapest, Száraznád utca 4-6. vagy letölthetők az önkormányzat honlapjáról.)
Ügyfélfogadás:
Hétfő: 13.30 – 18.00 óráig
Szerda: 08.00 – 16.30 óráig
Péntek: 08.00 – 11.30 óráig
(Ebédidő: 12.00 – 12.30 óráig)
Ügyintézési határidő: Az előírt formátumú kérelem és mellékletei hiánytalan benyújtását követő 30 nap (a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény alapján a határidő indokolt esetben – pl.: hiánypótlás – egy alkalommal további 30 nappal meghosszabbítható).